03/05/2024

Op 23 september a.s. vindt ons jaarlijks golftoernooi op golfclub Rozenstein plaats.

Wat zijn onze doelen ?

Klik snel hier !

1.         Voedselbank Katwijk

2.          Stichting Jarige Job

3.          Dierenweide achter de Wilbert.

4.          Zorg- en Kinderboerderij Wassenaar

5.          Stichting Give a Child a Family Nederland

1           Voedselbank Katwijk

De Voedselbank biedt mensen die daarvoor in aanmerking komen iedere week een voedselpakket gebaseerd op de schijf van vijf. Naast voedsel kunnen mensen bij de Voedselbank terecht om één keer in de zes weken hun haar te laten knippen in de kapsalon en is er kwalitatief goede en schone tweedehands kleding.

De Voedselbank werkt nauw samen met hulpverlenende instanties als het Maatschappelijk werk, Grip op de Knip, Begeleid wonen, het Zorgloket van Gemeente Katwijk en de diaconieën van de kerken.

De donatie van de Lionsclub Katwijk is speciaal bedoeld voor de inkoop van nieuwe winterkleding en schoenen voor kinderen.

2.          Stichting Jarige Job

In gezinnen die een voedselpakket ontvangen van de Voedselbank is geen geld om de verjaardagen van kinderen te vieren.

Ieder kind verdient een verjaardag. Onder dit motto helpt Stichting Jarige Job kinderen met een verjaardagsbox t.w.v. € 35,-. Hierin zit alles wat nodig is om een echte verjaardag, thuis én op school te kunnen vieren. Jaarlijks vieren meer dan 100.000 kinderen hun verjaardag met de hulp van Jarige Job!

3.          Dierenweide achter de Wilbert.

De Dierenweide Sandtweyde biedt inwoners uit Katwijk, waaronder veel kinderen en de bewoners

van het verpleeghuis De Wilbert, een recreatie- en ontmoetingsplek in dit historisch stukje natuur in

Katwijk.  Het bestuur van de Sandtweyde wil graag de collectie dieren met o.a. vogels uitbreiden.

4.          Zorg- en kinderboerderij Wassenaar

De Wassenaarse Golfclub Rozenstein heerft de wens uitgesproken om ook een Wassenaars doel op te nemen bij het toernooi. Wij wilen graag voldoen aan de wens van het bestuur van de Wassenaarse Golfclub Rozenstein. Het bestuur van Rozenstein heeft een aantal goede doelen voorgedragen. De Zorg- en Kinderboerderij Wassenaar is geselecteerd. De Zorg- en Kinderboerderij is onderdeel van Stichting Philadelphia. De zorg- en Kinderboerderij biedt een dagbestedingsprogramma voor mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking. Voor scholen en kinderen heeft de kinderboerderij een educatie programma.

5           Stichting Give a Child a Family Nederland

Stichting Give a Child a Family Nederland (GCF) is een stichting die gevestigd is in Katwijk en wordt bestuurd door inwoners uit Katwijk. De stichting zet zich in voor de rechten en het welbevinden van kinderen in Zuid-Afrika. Het betreft kinderen van wie één of beide ouders zijn overleden of kinderen die door één of beide ouders in de steek zijn gelaten. Het betreft kwetsbare kinderen die geen normaal gezinsleven meer kennen. GCF wil deze kinderen weer een gezin geven, zodat zij in een veilige en liefdevolle omgeving kunnen opgroeien.

Noot:

De stichting is in 2004 door Gert Zandbergen opgericht. In 2006 is de Katwijkse Maria Hufner voor een stage van 6 maanden naar de moederstichting GCF Zuid-Afrika gegaan. Het werken voor de stichting is haar job en leven geworden. Zij werkt daar inmiddels 18 jaar.

Het stichtingsbestuur bestaat uit zeven leden uit Katwijk en Rijnsburg. Zij zetten zich vrijwillig en onbezoldigd in.