Van onze voorzitter

Leen Haasnoot                                                                              President Lions Katwijk 2023-2024

“Onbekend maakt onbemind”

Een vraag of verzoek van  de commissies ICT en website is natuurlijk niet vrijblijvend. In mijn jaar als president van de Lions Katwijk hebben we afgesproken dat we ons als Lionsclub meer dan anders wat “extroverter”  gaan gedragen.  De Lionsclub als service club en als ontmoetingsplaats voor een gezellige borrel onder de “onzen” is zo langzamerhand een beeld van de “goede oude tijd”. De tijd waarin de samenleving een geaccepteerde hiërarchische wijze van met elkaar omgaan kende. In de huidige zien we dat de rijken steeds rijker worden en dat er een steeds grotere kloof tussen zij die het wel hebben en zij dit het niet hebben aan het ontstaan is. Een Lionsclub zou als we niet opletten zo maar geassocieerd kunnen worden als een club waarin een aantal heren (soms ook dames) krampachtig probeert de nieuwe waarden en normen buiten de deur te houden.

Oké de meeste Lionsleden hebben het misschien bovenmodaal goed. Maar zijn toch vooral mensen die op allerlei manieren middenin de maatschappij staan. Mensen die zich in allerlei gremia dienstig opstellen richting maatschappij. Die maatschappelijke betrokkenheid is precies waar wij als Lionsclub voor staan en zouden moeten uitdragen. Dat vraagt iets extra’s van een Lionsclub, namelijk de dienstbaarheid van de Lionsclub ook daadwerkelijk uitdragen, het laten zien waar we voor staan. Niet alleen door jaarlijks een groot bedrag op te halen en in stilte te verdelen onder een aantal goede doelen.  Nee, de Lionsclub moet uit zijn schulp kruipen en laten zien dat ze er zijn en ergens voor staan.

Waarom is misschien de vraag van de lezer van dit stukje!? Heel simpel!! We hebben er zelf een spreekwoord voor bedacht in Nederland!!

“Onbekend maakt onbemind”

Lionsclub Katwijk moet aan de weg timmeren, omdat anders de vergrijzing te hard  gaat toeslaan en daarmee je nog meer in de hoek terecht gaat komen van “das war einmal’.  Lionsclub Katwijk gaat wat meer “extrovert” en dat begint met het juiste gebruik van de nieuwe media. Wat gaat volgen?!  WhatsApp is al aardig in gebruik   Facebook komt er aan. . Allemaal manieren om onze omgeving te laten horen en  zien dat de Lionsclub Katwijk een springlevende en eigentijdse invulling kan geven aan een aantal oude waarde en normen!